Nikki & Liam

Direktlänk till inlägg 13 mars 2013

I Don't wanna say what's on my mind.

Av Sara Skoogh - 13 mars 2013 07:23

Egentligen inte, så jag struntar i det, det är en ända röra ändå.

Kan iallafall säga såhär, jag förstår inte dessa val i livet riktigt man gör ibland, individ från individ. 

Hur kan man välja bort såna bra saker, och hellre välja att ha det dåliga? Alla har olika tänkanden, tack & lov får man väl säga. Hur skulle världen annars se ut om man hade samma tänkande? Det kan man undra.

Men valen i sig, kan vara bra & dom kan vara dåliga. Men hur vet man? Vet man egentligen om att vissa val kan ge stora konsekvenser ibland ? Nej, ibland så gör man inte det faktiskt. Men det kommer surt efteråt istället, det är då man ska ta det här citatet "Man lär av sina misstag?" Men om det hänt flera gånger om  då? Som jag skrev,"För vissa krävs det flera misstag kanske, innan man lär sig". Och det verkar ju vara sant iallafall, så jag har ju inte varit helt ute & cyklat kring det iallafall. Jag kan förlåta, men jag kommer aldrig glömma. Och det kan jag säga, det gör man inte, beroende på vad saken gäller. Men man kan gå vidare & släppa saken, men denna gång kanske det är svårare än så. Vissa gånger blir det ju så, man kan inte släppa det. Istället går man & ältar det, än att låta bli det. Och då slutar det med att man sitter & kanske omedvetet gått ner sig i det iallafall, som man sa att man inte skulle göra. Man ska nog tänka över sina val här i livet, både en & två gånger innan man gör det. Det kommer iallafall en annan göra hädanefter, för man inser inte egentligen vad man kan förlora på det i slutändan iallafall.


Som ni kanske vet, har jag två underbara små änglar här hemma med mig varje dag. Och dom är det mest värdefullaste jag har, jag är grymt rädd om dom med tanke på min största sons bakgrund. Vill inte att min minsta ska få det som honom, & jag tvivlar på att han kommer få det så också för den delen :) 

Men , om man ska gå in lite på det. Så förstår jag inte vissa som sätter barnen efter vissa saker, visst. Just i den stunden kanske det känns rätt, men det beror på vad saken gäller. Ni undrar säkert vad som hänt min största son, det är inget allvarligt så. Mer något jag satt stopp för, som han kommer undra över senare i livet. Men det får vara så, det är ett val JAG gjort, för att skydda honom. Och jag tror han kommer vara tacksam för det senare i livet. Mitt mammahjärta är krossat för hans skull, jag lider med honom. Men gör det bästa av situatiuonen. Mitt val, är det ända rätta & kloka. Tyvärr.. Jag kan inte göra något mer än så! 


Nej, ni får vara nyfikna.

Jag ska ta min kopp kaffe & umgås med mina små 

innan det är dags för dagis för min största :)

Ha en bra dag, det ska jag ha iallafall :)

Puss & kram ifrån mig & mina änglar här :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Skoogh - 22 april 2013 17:36

Vad gör man när en person mår så dåligt att man inte vet vart man ska ta vägen? Vad gör man när man så gärna vill någonting annat & inte kan påverka det överhuvudtaget? Vad gör man när man egentligen bara borde skita i det & bara gå, men man kan inte...

Av Sara Skoogh - 22 april 2013 17:36

Vad gör man när en person mår så dåligt att man inte vet vart man ska ta vägen? Vad gör man när man så gärna vill någonting annat & inte kan påverka det överhuvudtaget? Vad gör man när man egentligen bara borde skita i det & bara gå, men man kan inte...

Av Sara Skoogh - 17 mars 2013 17:53

Alla vi flickor & kvinnor drömmer ju om det hära s.k drömbröllopet. Men den stora vita, prinsessliknande klänningen, tärnorna, bröllopstårtan, ringarna, ja. You name it , liksom. Men nu undrar jag, när man väl haft det där stora feta bröllopet. Hur...

Av Sara Skoogh - 17 mars 2013 12:20

Ja, man kan säga att dessa tankar stiger en åt huvudet ibland. VERKLIGEN! Allt kan fara genom huvudet , t.o.m såna tankar som man egentligen vet inte ska existera, för att det inte finns någonting att vara orolig för, men man blir det ändå ibland...

Av Sara Skoogh - 16 mars 2013 16:55

Varför ska allt kännas konstigt för? Ja, det kan man undra sig. Hela situationen i sig tycker jag är konstig, vet inte riktigt hur jag ska hantera det. Man ska väl vara glad att den är som den är såsätt, men ändå. Det känns konstigt. Det ska inte beh...

Presentation


"kärleken är som stjärnorna, ibland kan man se dom klart. Men ibland är det suddigt"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards