Nikki & Liam

Alla inlägg under september 2011

Av Sara Skoogh - 23 september 2011 19:42

Nu är det helg igen, och hosta har jag fått. Liam har blivit snorig, hostan har han undankommit. Så jag handlade oss mys idag, & lite hostmedicin till mig. Det är aldrig någon rolig utgift, men måste ha den så jag slipper hosta upp lungorna inatt.

Så på kvällen har Liam och jag ätit chips & dip, det var en riktig favorit hos Liam vill jag lova. Hej & hå, vad han åt :) Alltid roligt att se vad dom tycker om & inte.


Idag gjorde vi inskolning igen, & han har ätit frukt & varit ute & lekt idag. Gud, så roligt han hade. Det var nästan så han inte vill hem, eller ja. Han ville inte hem. Men det fick bli så igen, han var ju tvungen att ha mat & sova en stund. Så kom lillebror Emil också, så han var här & hälsade på. Talade om att han & Sara hade kollat lägenhet, jättekul för dom :-)


Ja, kvällen är här. Liam ligger & sover, så imorgon kommer pappa Markus & hämtar lillfisen. Skönt för dom att få spendera tid tillsammans, dom har ju fått 3 helger i rad, & det kan dom faktiskt behöva :) Jag är nöjd med tillvaron iallafall, så jag ska faktiskt unna mig lite party med mina tjejer =) Den ända som fattar är ju Alexandra då, men hon har en jobbhelg :(. Då hade kvällen varit fulländad!:)


När Linn & jag pratade igår, så talade hon om för lilla mig att det fanns ett par röda pumps hon ville ha. Och ängeln som jag är, så har hon faktiskt fått beställt dom , i mitt namn & så har jag lovat att jag ska betala dom. Självklart vill jag ge mina tjejer saker, kärlek och massa tid med mig & Liam. Så nästa månad faktiskt, när jag inte har alla dessa räkningar så ska jag faktiskt  ta med Becky ut på stan. Så hon får välja en docka som hon vill ha :), & den största tjejen ska få välja vad hon vill. Även om hon talade om för mig att det kvittade vad jag köpte, men jag vill att hon väljer, jag betalar :) Vill att mina vänner ska ha det bästa, & att dom ska veta att jag alltid finns!:)


Markus, jag älskar dig. Jag kommer aldrig lämna dig, & jag kommer alltid att finnas! Du anar inte vad glad jag är, för att du finns i vårat liv igen! Helt otroligt, obeskrivligt, underbart glad!<3


Pusssssss...


   Saknar min lilla hugobebis också, är klart !:)<3

Av Sara Skoogh - 22 september 2011 18:16

Alltså, jag är så nöjd med livet. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, än att jag faktiskt är nöjd med livet. Jag älskar våran underbara son, kommer aldrig att svika honom. Han är tacken till att jag är lycklig & att jag orkar med vardagen när den är som tyngst ibland, han får mig att le när jag är ledsen. Han fixar till mig helt enkelt, när jag är lite halvtrasig. Och det har jag inte bara han att tacka för, utan jag har även Markus:] Älskar er båda!


Idag var vi på dagis, från klockan 09.00 till klockan 10.40 Han var ute idag på gården, för första gången. Det tyckte han självfallet var jätteroligt, fanns ju så många roliga leksaker att leka med tyckte han. Efter det, så tog Camilla och jag sällskap till henne & tog en kopp kaffe. Ungarna lekte jättebra ihop, & dom gosade faktiskt. Eller ja, försökte :) Det var riktigt trevligt, sen gick jag och handlade lite mat , pasta & pastasås vart det. Mycket gott, härligt! Sen lade jag Liam, & jag slökollade på tv lite. Tills jag insåg att klockan höll på att bli 15.40, då fick jag snällt väcka lillfisen. Sen har han varit vaken, har varit nere och beställt tvättid också. Så nu ska vi tvätta, grannen & jag!:)


Nej, nu ska jag väl försöka någon nytta än att skriva:) Kanske försöka diska, om jag orkar. Annars tar jag det imorgon, vill veta också vad Markus har för fuffens för sig, han frågade om jag skulle vara hemma ikväll? Vad tor ni ?;)


Pussheej!


 

Av Sara Skoogh - 21 september 2011 19:38

Ja, jag har faktiskt lite tankar. Det närmar sig ju pappas födelsedag, & jag ska då ut & ha roligt med mina vänner. Därför skriver jag av mig lite nu angående min älskade pappa. 


För ni som inte vet, så fick pappa diagnosen hjärntumörscancer, i slutet på sommaren 2006. Han ringde mig en eftermiddag & undrade vad jag gjorde. Jag kollade på tv, han talade om att han hade varit hos läkaren för en sprängande huvudvärk & att han hade rönkas & skit. Läkarna konstaterade att han hade en tumör i främre panngloben. Det innebar cellgifter, strålning och operation. Dom opererade honom, men dom kunde inte ta bort allt. Det var då vi insåg att det skulle förbli obotligt, tråkigt nog :( 

Månader gick, & man började se förändringarna hos pappa. Han gick upp minst 50 kilo av sin kotizon & han förändrades med smak, lukt & syn också. Månader gick, och man började se en bättring, pappa droppade snabbt i kilo. Lite för fort, sen gick det ett par veckor. 


Sommaren 2008


Han var nere hos farmor & farfar, han hade varit ute & fiskat med farfar. När han skulle gå av på bryggan, så svek balansen honom. Och han dundrade i bryggan, och bröt 2 revben. Dom åkte in till akuten med honom, & där konstaterade dom ännu en till tumör. Den satt bakom örat, & det var då alla stora förändringar började. När jag fick veta det, så vart jag självklart knäckt, för jag visste nu att slutet var nära. Men inte hur nära, & det gjorde att jag fick sömnstörningar, åt inte som jag skulle & gick definitivt inte till skolan som jag skulle. Min skolgång påverkades oerhört av detta, jag kunde inte fokusera. Det ända som gick runt i mina tankar var bara "när ringer mamma & säger att pappa har dött?". 

Eller liknande..

Det gick ett par veckor, han hade förstås blivit inlagd. Och som vi trodde, skulle han aldrig mer komma hem. När jag hade varit i Karlskoga, & handlat eller vad jag nu gjorde där. Så gick jag till lasarettet för att hälsa på pappa, jag visste inte vilket skick han var i eller något. Det kom som en chock när jag kom dit, otäckt. Han betedde sig konstigt, påstod att jag ljög, & att jag kunde hans pukkod till telefonen (Han hade låst telefonen, för minnet svek numrena av pukkoden) som inte jag visste är klart. Där satt jag som ett frågetecken, & när han trodde jag hade gömt telefonen för honom. Så skulle han ge sig ner på golvet & leta (Därmed vill jag meddela att han var lam i halva kroppen) efter den. Medans jag gick ut & letade på en sköterska, så hörde jag bara ett duns, & när vi kom in springandes, så låg han bara där på golvet. Helt hjälplös, när jag tänker på det än idag så blir jag tårögd. Jag sa bara att jag skulle höra av mig en annan dag, när han inte ens hade en telefon. Och sen sprang jag bara därifrån, det var sista gången jag såg honom i liv. Och jag gav honom en månad, & det räckte kan jag säga. 


Mycket om allt detta, snurrar i mitt huvud varje dag. Varför, varför just min pappa? Ja, det är orättvist! Det finns inget annat, han hade inte gjort någonting för att förtjäna en sån plågsam död. Men nu har jag iallafall fått ur mig det.


Tycker det är mest synd nu när man har fått barn, att han inte kan vara med Liam i livet. Känns fruktansvärt tråkigt, jag förstår inte varför allt det där ska tas i från barnen & barnbarnen :[ Men, han har det mycket bättre nu än vad han FÖRMODLIGEN hade haft idag. 


Vila i frid pappa, jag älskar och saknar dig!
Du vet inte hur mycket jag längtar efter att få

känns din lukt, din famn, få höra din röst, bara få

prata med dig om allt som har varit & som är. Prata

framtid eller vad som helst, bara kunna slå en signal.


Det jag har gått igenom, vill jag absolut inte ge någon annan. Det är det mest plågsamma som finns, jag älskar verkligen min familj mer nu, & mina vänner, Liam & Markus! Är fruktansvärt glad att jag har dom in mitt liv!


   


Kommer aldrig glömma dig, älskade pappa!
Du finns alltid med mig & Liam, jag kan

känna det. Jag älskar dig, så fruktansvärt

mycket

Av Sara Skoogh - 21 september 2011 13:59

Den är redan här, den förbannade hösten. Det är regn, blåst & ett riktigt jävla höstrugg! Nej, hösten skulle man nog ha kunnat klara sig utan. vill jag medge! 

Idag, försov vi oss till dagis, men vi var snabba upp. Var där klockan 10, & skulle vart där klockan halv 10 :) Så Liam har lekt av sig, & nu ligger han & sover .

På måndag, ska jag börja lämna honom en liten kort stund, för att se hur han reagerar, på tisdag lämnar jag honom lite längre och på Onsdag lämnar jag honom helt med tanke på att jag måste in till folkhögskolan i Karlskoga :) 

Ska bli snuskigt skönt att få ha någonting att göra om dagarna, fruktansvärt skönt faktiskt. Och att Liam får leka, och bara ha det gött en stund på dagis medans mamma pluggar :] Jag kommer lätt fortsätta på folkhögskolan, för just nu ingår jag i något slags projet som pågår i 12 veckor. Men sen ska jag minsann köra igång på allvar, så jag blir klar med det, då är jag 1 steg närmare mitt mål.


Igår då, färgade jag mitt hår. För dom som inte sett det på facebook då, haha! Vart rött, med lite svart i luggen & svart i topparna i fram:) Skitbra , vart det. Är riktigt nöjd kan jag säga, så jag ska faktiskt ställa mig och fixa iordning håret för att se hur resultat blir med smink och iordninggjort hår =) Så, nu får ni ha det bra, för det ska jag!! 


Pussss!

Av Sara Skoogh - 19 september 2011 22:31

Ja, ett resultat ifrån helgen då!


I fredags så var jag bara hemma och packade, och donade så allt var klart inför lördagens resa. Så på lördagen tog Liam och jag bussen in till Örebro, där vi mötte upp pappa Markus & Farmor/Svärmor Maja :) Sen åkte vi mot Eker, och gjorde tacopaj, och det var riktigt najs kan jag säga. Sen gick Farmor & Liam åh la sig och sov en stund, eller rättare sagt i två timmar ;P. Efter det så åkte vi iväg till stadlekparken , så Liam fick leka av sig lite inför kvällen. Men sent vart det ändå för grabbhalvan , han vägrade att somna. Varken Markus eller jag dög, det skulle vara farmor=) Markus & jag gick senare in och kollade på film istället för att hänga vid tvn, det var riktigt mys, & så bra som jag sov den natten har jag inte sovit på länge. Fy fan, vad guldvärt det var. Älskar min lilla banan! :)<3


På lördagen, så gjorde vi inte speciellt mycket, tog det mest lungt. Markus lät mig sova, det var behövligt vill jag lova:) Snällt så, sen åt vi lite lunch vid 12 för att senare dra iväg mot Karlskoga, till Markus mormor :) Där vart det kaffe, gott. 

Sen tog min underbara helg slut, Markus åkte ifrån mig & Liam och vi ses inte fören på lördag igen =/, men hoppas det går fort iallafall. Saknar honom så det gör ont i hela mig, min plutt! <3


Idag, måndag!
Så gjorde Liam första inskolningsdagen, gud vad roligt han har haft. Han var inte ett dugg blyg, och allt gick jättebra tills vi skulle gå hem. Då satte vi igång att skrika, jävlar vad arg han blev. Han ville INTE gå hem, jädra unge ;D

Men imorgon ska vi dit igen, klockan 13.00:)

Nej, nu ska jag göra lite nytta!

Pusssss


   

Av Sara Skoogh - 16 september 2011 19:08

Jag är så full av kärlek, jag är omgiven av kärlek, och jag ger kärlek! 
Helt otroligt underbart känns det, inget negativt alls. Livet är i rull, och allt bara finns omkring mig och jag tar vara på det. Känns fruktansvärt bra, jag kan inte må bättre än jag gör :) Min "hemliga" älskare, Markus.. Han skrev mig en JÄTTEFIN, dikt alldeles nyss. Och jag kände, ju mer jag läste desstu mer log ja. Till slut var leendet ända upp till öronen, och jag vart varm i hela kroppen. Jag älskar min lilla familj så otroligt mycket, jag älskar hans familj, och jag älskar min familj. Jag älskar också MINA VÄNNER! Ja, man kan helt enkelt säga, att jag gjorde mig av med det negitiva och tog åt mig de positiva, helt underbart!


Detta skrev min "hemliga" älskare till mig, haha! Kommer leva länge på det där ;)


"&lrm;Sara Amanda Linnea Skoogh, sen dig jag fann, kände jag hur det i mitt hjärta brann. En kärlekslåga, så varm och underbar. Den känslan vill jag för alltid ha kvar. Du gör att jag känner mig hel. Du har fått mig att känna att det på mig inte är fel. Jag saknar dig var dag. Jag tror bestämt att jag lever under kärlekens lag. Min kärlek till dig står på bergets krön. Du är svaret på min kärleks bön. Min kärlek till dig är oändligt stor, längtan efter dig i mitt hjärta bor. Ingen kan få mig må så bra. Du är den enda som jag vill ha. Med denna dikten som jag skrivit till dig nu, vill jag beskriva hur det utan dig inte skulle gå! Puss & Kram din alldeles egna Markus :] "

Det var tårdrypande, jag visste inte vart jag skulle ta vägen!
Åh, herregud vad jag älskar dig Markus!

Jag älskar Liam, Markus, Alexandra, mina bröder, min syster, min svärmor, min mamma, min pappa, Micke, Sandra. Idag älskar jag TAMIG fan alla, så förbannat LYCKLIG!!

PUSSSSS på er ALLA!<3


   

Av Sara Skoogh - 15 september 2011 18:51

Hej!

Idag kom en ängel ifrån ovan och löste mitt största problem, och jag kan inte tacka tillräckligt. Jag kommer få vara med min kärlek på lördag , så jävla lycklig som jag kan bli nu så det finns inte! Åh, jag vet inte vart jag ska ta vägen, för sjutton!:)


Ja, dagen har varit riktigt bra faktiskt. Det bara pirrar i hela kroppen på mig, jag är kär, lycklig och helt otroligt nöjd med min vardag. Så jävla underbart, det blir som sagt Örebro gott folk! YES!


Sen har Linn varit här idag, och druckit kaffe med mig :b. Vi försöker komma på ett tema till hennes fest, för att göra det hela lite extra roligare. Men fantasin flödade inte som vi vill riktigt, så vi ska checka nätet och skit och kolla om det finns något intressant tema. Ja, Liam har varit riktigt trött idag, herregud. Så nu ligger han äntligen och sover, och jag sitter här och nötar ner lite i bloggen, så mina trogna läsare kan läsa om mitt "tragiska" liv:b, var verkligen bara tvungen. Men jag tycker om mitt liv, eller vänta! JAG ÄLSKAR JU MITT LIV ;D


Nej, nu ska jag nöta litte internet.


Pusssssss, på mitt barn, Markus och mig !


   

Av Sara Skoogh - 15 september 2011 09:29

Ja, än så länge ser torsdagen ljus ut :) Och det har lättat en tyngd ifrån mina axlar, och det känns riktigt bta. Vaknade klockan 07.05 i morse av att Liam pratade in ifrån sitt rum, haha! Så jävla söt är han, men jag är riktigt trött idag, men det går ändå. Piggnar nog till om en stund, nu försöker jag få Liam att sova, men det går inge bra faktiskt :b.


Idag ska jag inte göra mycket försöka städa och bara vara tror jag. Kanske ge mig ut i lekparken med Liam en stund, det lät som en bra idé. Plus att vädret är kanon idag, så klart man ska försöka spendera dagen ute lite idag. Sen vet jag inte riktigt vad denna dag bjuder på, så vi får försöka planera in något :) 

Sen vill jag att alla mina vänner ska veta en sak..
Jag älskar er, alla! Verkligen, tack för att ni finns.

Och jag finns för er, även om jag är dålig på att

höra av mig!

Puss och kram!
Sara.


   Syns att jag har gått ner lite i vikt =/ Lite tråkigt faktiskt!

Presentation


"kärleken är som stjärnorna, ibland kan man se dom klart. Men ibland är det suddigt"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards