Nikki & Liam

Alla inlägg under juni 2012

Av Sara Skoogh - 29 juni 2012 20:54

Hallå, var ett tag sen jag bloggade nu. Men har haft så jävla fullt upp med packning & Liam, har varit gör snurrig. Sen när man väl satt sig ner & tänkt "idag ska jag iallafall försöka skriva ner några rader", men har fan inte orkat när det väl kommit. Men nu tar jag mig lite tid & slänger ihop några rader :) Har som sagt haft jävligt fullt upp den sista 1 & en halv veckan som varit. Bara packat, packat, packat som gällt , och imorgon bär det äntligen av. Har bara lite jag ska göra, sen jävlar är det bye bye Degerfors ;D ! Christian, Bohman, Christians pappa kommer imorgon 18 med kärran, då skulle den stora kärran vara tillbaka vid 17, så när som hämtat den så åker dom :) Så imorgon ska jag skriva ner liams säng & bara röja upp så det finns plats att gå på , för dom, jag får snällt bära det jag kan, men ska försöka göra mitt bästa för att vara till så mycket hjälp jag kan :) Men det är så skönt att detta är över snart & att jag får vara tillsammans med min man i livet , utan att behöva tänka på någon jävla hemfärd! Kommer bli superskönt, barnlediga är vi också, fram till söndag kväll, då kommer min lilla man i livet hem ifrån sin farmor & pappa , störst tjejen är hemma nu för lite roligheter :), men hon kommer tillbaka , skönt att gå spendera lite tid med and flickor också :) Så nu finns det ingen återvändo eller vad man ska kalla detta, jag vill bara flytta nu så no cold feets här inte , känns as bra ! Så nu ska jag faktiskt försöka dra igen mina blå , så jag orkar dagen imorgon :) godnatt!!!!!

Av Sara Skoogh - 21 juni 2012 21:56

Har inte bloggat på ett par dagar nu, så det är väl bäst att kasta in ett inlägg :) Vad har jag gjort dom senaste dagens ? Nej, har inte gjort alls mycket sen i måndags ärlig talat, har gjort mest idag tack vare min underbara vän Elin idag , rensat ur köket på en jävla massa skräp som inte ka med till Filipstad :) Känns skönt , så har faktiskt inte så mycket kvar , ska försöka ta det som är på balongen & packa ner lite sängkläder & sånt som inte behövs , skulle behöva försöka slänga lite möbler som inte ska med heller , som min sexlådorsbyrå, den är gör trasig , så den ska inte med , ska även skruva ner liams skötbord, så slipper den ta en sån JÄVLA plats :) Snart är det klart, funderar på om jag ska rensa ur den gula gekås påsen med kläder också & kolla den andra garderoben, ska även kasta ner datastolen i källaren, om inte Christian vill ha den när han spelar eller nått :) haha! Får kolla med honom , ska försöka få lite gjort imorgon om jag hinner , för imorgon är det ju midsommar & det ska ju firas med min familj uppe hos mamma , med fler :) Ska bli skönt faktiskt ! Nej , jag orkar faktiskt inte skriva mer , ringer upp Alexandra en sväng :) ha det !

Av Sara Skoogh - 18 juni 2012 19:47

Kan man lugnt påstå, har packat ner lite mer än halva mitt kök nu, så nu är det inte så mycket kvar:) Men det känns kan jag säga , Liam har varit på dagis idag också, var nog väldigt skönt för honom efter en vecka i Filipstad :) , sen hade vi samtal! Han är så duktig min lilla kille , ödmjuk & snäll emot sina kompisar & han slåss inte , han säger ifrån verbalt! Kändes så fruktansvärt skönt att han är så duktig & att han är snäll emot dom andra barnen :) Sen knallade jag hemåt & gjorde mig kaffe , pratade med Tessan & sen tillslut fick jag väl sparka igång packningen i köket ;) Nu ska det bara rensas lite i köket , sånt som inte ska med :) Så nu på kvällen har jag haft besök av Linn & Hanna , vart lite skitsnack bara , skulle rensat ikväll men får jaga lite kartonger & sopsäckar imorgon :) Nej, nu ska jag lägga mig på soffan, vänta på att lilla mannen i livet ska sova.. Ā en bra kväll, puss & kram

Av Sara Skoogh - 17 juni 2012 22:25

Slänger in ett litet kvällsinlägg innan jag tar natten här hemmma, vi har inte alla gjort mycket inte idag kan jag säga. Diskade utan disken & allt, så imorgon åker det ner i kartonger :) Liam & jag har bara haft en riktigt myssöndag. Var riktigt härligt faktiskt , han har varit på bra humör , men ni på kvällen hade han lite svårt att somna , men imorgon blir det samtal på dagis & en massa lek för pärlan:) Nej, nu tar jag natten , upp tidigt imorgon :)

Av Sara Skoogh - 17 juni 2012 10:02

Vaknade klockan 09.02 av att Therese hade skickat på trillan , snacka om lättväckt såhär på morgonkvisten. Så ringa upp henne & sölade lite över en cigg. Just nu sitter jag & väntar på att lilla mannen ska vakna , han var väldigt trött en söndagmorgon som denna , men han vaknade igår efter jag lagt honom , så han hade väl svårt att somna om, tror han somnade igen runt 22 igen iallafall, då gick iallafall jag & la mig, 22,30 kanske hon till och med var :) Men jag somnade inte fören halv 1 inatt tror jag klockan va, men uppe i tid iallafall. Skön att inte sova bort hela dagarna heller , även om man idag skulle kunna göra det när lilleman är såpass generös med sin egen sömn , haha! Ja, det står packa packa packa på schemat egentligen, & jag tänkte jag skulle småbörja här snart, men vet bara inte vart. Köket , eller fortsätta i hallens garderober & rensa lite bland alla Barnkläder :) Har ju fan Barnkläder till 10000, så det kommer jag ju absolut inte ha någon brist på till lilleman :) Och nu har man planerat in vilken helg han ska till sin älskade farmor & pappa, och det blir den helgen vi flyttar, så det känns jävligt skönt. Är glad över att dom finns , att han har sin farmor & pappa ändå. I dagen läge så verka inte barnen få ha mor & farföräldrar så mycket kontakt som möjligt för att det ska bli bra för barnen. Nej, för då är man en dålig förälder..? Så våra föräldrar var också dåliga föräldrar för att vi fick vara så mycket vi ville hos mor & farföräldrarna ? Man kan ju börja fundera , hellre bra kontakt än ingen alls säger jag! Förstår inte hur man kan resonera så , vem fan bil hindra barnen ifrån det ?!? Ja, det finns tydligen dom med, men men. Mina tankar skenade kände jag, men nu ska jag klä mig lite, så jag slipper sota i morgonrocken hela dagen & göra någonting :) ta mig en kartong & packa lite. Se om min kära mamma/mormor vill bli våldgästad av oss :) Puss & kram!

Av Sara Skoogh - 16 juni 2012 10:25

Har haft det helt otroligt bra , i 5 underbara dagar hos min man i livet! I måndags, så fick jag hjälp av Elin & hämta kartonger & kastade ner liten del av hallen , städade badrummet , så åkte vi & hälsade på moster en sväng. Var i Kristinehamn & kollade på sängar & lite annat :) Men det blev ingenting där, sen åkte vi hem & hämtade Liam på dagis & drog oss mot Filipstad :) Skönt det var att få komma & bara kramas & pussas en liten stund. Sen gick vi till Bohman & Evelina en stund , det var skönt att träffa dom med & bara låta barnen få leka, härligt & bara sitta & prata lite skit ! Hehe, runt 21 var jag nog hemma med lilla mannen så han fick sova , han vart riktigt trött & grinig där , så gick hem före Christian. På tisdagen knallade vi väl över mot Evelina & Bohman lite tidigare iallafall :), så barnen fick leka väldigt mycket & länge. Var även upp till BVC med evelinas barn , sen var dom allt ute hela dagen :) Även fast det regnade , men gud vad roligt vattenpölarna var & Gud vilken blöt unge jag hade , haha! Var bara att bege sig hem & kasta honom i säng. Christian & jag bänkade oss framför spindelmannen , trilogin gick ju så vafan :) På onsdagen så hjälpte Christian, Bohman & Evelina att flytta ut ifrån huset till deras nya fina lägenhet , det hade gått bra , men jag & Liam var inte med , bättre att vi var hemma än att ha mig & Liam springandes runt benen & sånt:) Så runt halv 2 , 2 kom han väl hem :) Så kom Ingela förbi en stund på kvällen & vi satt & götta oss på altanen, för solen kom ju fram & gud vad gött det vart, Liam var ute som vanligt. Sen kilade Christian en stund iallafall. Men på kvällen hade Liam väldigt svårt att somna , han somnade halv 12 , så filmen jag skulle titta på , vart set inget med! Så fick ju ligga inne hos honom tills han somnade , sen somnade både jag & Christian också! På torsdagen, så drog vi mot Bohman & Evelina :), & jävlar vilken stor lägenhet det var , dyng fin! Så vi drack en lite kaffe & satt & snackade lite :) Bohman & Christian pysslade med något på datorerna :) Så fick barnen leka lite också :) klockan drog sig emot 18 , så få var det dags för KONTRAKTSKRIVNING :D Så Christian & jag fick mot huset , vi var lite tidiga , men han var redan där så det var ju lugnt :) Så nu är man husägare :D!! Känns så jävla skönt att ha det gjort , så sen efter vi stått & babblat en stund , så gick vi mot Chris & satte oss i en lekpark, Liam åkte lite rushkana med christian :) Tyckte han var skit roligt , sen kom Chris , så blev en kaffe där & en massa tjat!:) Sen dyker Kenneth in , var roligt att träffa honom också innan vi gick:) Sen handlade vi lite mys & sen drog vi vidare hemöver, för lite spindelmannen film , så gick vi och la oss efter det:) Fredagen åkte jag ganska tidigt från stan, så han ju faktiskt hem till min tvättid började igår , så der var jävligt skönt faktiskt :) annars gjorde jag inte så mycket , orkade direkt inte orka igår , men får väl se om jag drar mig ett ryck idag eller om det blir till veckan :) Nej, nu ska vi göra något , kanske dra på oss galonisar & gå ut nu när han har det hemma :) Det får nog bli så, uppdaterar ikväll! Adjö!

Av Sara Skoogh - 9 juni 2012 21:30

Hallå! Idag har det allt varit en bra dag va ?:) Vädret kunde förvisso ha kvittat på förmiddagen, men sen på eftermiddag/kvällen så vart det ju bra :) Så Liam & jag hade våran rutineliga frukostmysstund , riktigt skönt. Men sen vart han mest bara allmänt grinig tyckte jag, men han var trött lillpärlan. Så jag la honom en stund vid 11 , halv 12 kanske. Så han sov till 13.30 ungefär , så det var bara att sätta igång med maten så, för då var han hungrig :) Sen så slappnade vi bara av en stund framför tvn & Liam lekte lite för sig själv, men var förfarande väldigt grinig. Så då ringde vi mormor/gammelmormor & kollade när pekås stängde, så jag fick handla lite , & när vi kom ut så vart han glad :) Han ville ju bara ut, grabben. Han är ju så van att vara ute varje dag på dagis , så kanske man går ur någon mer gång med honom under dagen när vi gjor allt vi ska här hemma :) Handlade iallafall, när vi kom till pekås mötte vi mamma, Elin, Agnes & Fabian:), dom skulle ner till Lollo & ha det lite mysigt :) Vi fortsatte vårat & gick sedan & hade det gött hos mormor / gammelmormor :), Liam var nog ute iallafall från 16-18,30 :) De behövde han, lekte i sandlådan & bara var en stund! Det ska bli så jävla skönt med hus nu faktiskt , för då kan man bara släppa ut barnen & låta dom leka , sandlådan finns ju, så Liam kommer ju trivas riktigt ordentligt :) Jadå, hoppas på att det fina vädret kommer snart också , så det får stimmas & stojas med barnen i fint sommarväder & få göra massa roligt med dom :) nej, nu ska jag avrunda här & önska alla en underbar fortsatt lördag! Puss & kram!

Av Sara Skoogh - 8 juni 2012 12:56

Nu har min älskade granne Bella flyttat, sorgligt faktiskt :( Tråligt att Liam inte var hemma & kunde säga hejdå till henne också. Usch, men får hoppas vi ses snart igen:) Men det gör vi nog garanterat , så får gratta ännu en gång till studenten bönan :)<3 Själv har jag haft fullt upp hela morgonen :), gick till Coop efter jag lämnat Liam & kollade om dom hade banan kartonger , 2 med lock hade dom, men det räckte kan jag säga. Fick fan ner hela vardagsrummet i dom 2 , förutom lampor & gardiner & de. Men allt småplock fick jag ner , så fick till och med ner hyllorna , tavlorna & ljuslyktor:) Varföe inte köra igång stort på en gång ?:) så har man det gjort , så nu tar jag en paus gör helgen & kör hallen eller något på söndag eller måndag :) , tänkte jag skulle springa upp till mamma med Liam här någon dag , då Fabian är där :) Så , 1 tum i taget , så är jag allt klar på 1-2 veckor , får ha Liam lite längre på dagis också så jag ska hinna med, känns gött det iallafall :) ska snart springa & hämta honom & kolla vad fan man ska göra :) Gå upp till mamma också , så hon får sina pengar också :) Men jag uppdaterar mer sen :) Grattis till alla studenter också, det är ni värda efter 3 år i skolan! Så nu är det bara att njuta & fira så in i Nordens mycket ikväll! Puss & kram!

Presentation


"kärleken är som stjärnorna, ibland kan man se dom klart. Men ibland är det suddigt"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards