Nikki & Liam

Alla inlägg under februari 2012

Av Sara Skoogh - 29 februari 2012 08:10

Godmorgon godmorgon, ja solen skiner på som vanligt & har tittat fram ur den tjockaste dimman som låg över lilla Degerfors : ) Härlig morgon, Liam är lämnad på dagis, jag har dragit i mig lite frulle, & sitter nu med min första kopp kaffe, helt underbart. 

Hoppas vädret håller i sig såhär idag, skulle ju vara helt otroligt skönt faktiskt. Men jag har ju massa lektioner ändå som jag måste sitta på, så kan ju inte bara vara ute hela tiden. Hehe Men man önskar man fick..


Går sån här riktigt lång & seg dag, idag. Ska se om jag eventuellt kan få ta en hemuppgift i pyskologin & så jag kan läsa allt det andra jag ska göra i svenskan, vore ju guld faktiskt. plus att det dåliga järnvärdet har börjat tagit ut sin rätt tror jag, är riktigt däven jämt & ständigt : ( Får hoppas dom där jävla CSN inte ändrar mer nu på en massa datum pengarna ska komma in, så förhoppningsvis på fredag då, så kommer jag väl ha mina pengar så jag kan handla in lite järntabletter & lite annat smått & gått ifrån affären. 


Annars då, är i v 16 nu. Så snart är det ultraljud pågång, längtar som tusan. 

Det går så fort bara, herregud. Och veckorna går ju ännu snabbare för att man går i skolan, så man gör ju något på dagarna & Liam får bli lite aktivierad, känns otroligt bra.. Lovet var ju rena katastrofen när Liam vart sjuk, därefter när han vart frisk, för då hade han inte dagis eftersom vi var lediga. Han var mer högt än lågt, & han lät mer högt än lågt, väldigt uttråkad unge. Så efter bara några dagar nu, så märker man att han blir riktigt aktiverad iallafall : ) Känns skönt för en annan också, som ändå får göra någonting annat än att sitta hemma om dagarna. 


Ja, annars då?
Har inte hänt så mycket faktiskt, tar det bara lugnt & tar dagen som den kommer : )
Kan inte göra någonting annat faktiskt , ska åka iväg här till skolan om en stund & dona med tenntrådsarbete. Riktigt najs faktiskt, ni som inte har sett armbandet jag gjorde klart för två veckor sen kan ju alltid gå in & kolla på min facebook, på mobiluppladdningar : ) Där ligger de..


Nej, dricka klart mitt kaffe & göra mig klar..
Ha en UNDERBAR solig dag : )
Puss & Kram


Lägger ut en på min huligan : )<3


   

Av Sara Skoogh - 26 februari 2012 09:53

Ja, är inte vädret helt jävla awesome ? : ) Jorå, det är det faktiskt. Och man vill vara ute hela tiden, speciellt med Liam nu när det är så jädra fint & faktiskt lite små varmt. Det är lika bra att passa på, för man vet aldrig när det kommer in snö/regn igen. Men såna här dagar är ju totalt underbara, man bli pigg & man blir glad. Man orkar mycket mer, man får en sån energikick : ) Rena vårkänslor & allt, kan inte bli bättre, & jag klagar verkligen inte!


Gårdagen rullade på fint, solen var framme. Jag & Alexandra gick ut med barnen en stund, tråkigt att Beckybus inte var med dock. Det blåste dock lite kallt, men det var skönt när man kom till solen. Liam & jag gick sedan hem, & sen kom Christian hem : ) Så vi bestämde oss för att gå upp & äta på Agen pizzeria, men Liam åt dock inte : / Han har ätit väldigt dåligt sen magsjukan, får hoppas det blir bättre snart. Sen efter vi hade ätit, så gick vi på en liten promenix också, tråkigt bara att det skulle blåsa så bara, men det lugnade sig framåt kvällen. Idag är solen framme igen & det blåser knappt ute, så funderar på om man ska ge sig ut på en promenix snart : ). Men tänkte först att min unge skulle sova en stund, men han verkligen blåvägrar. Så jag vet inte riktigt vad det är, han grinar sönder sig så fort han lägger sig i sängen. Men vi får väl se om han kan somna en stund, så jag kan hoppa in i dusch. Så får vi gå ut & gå en stund :


Nu ska jag la göra mig i ordning .. 

Ha en bra dag , puss & Kram..

Av Sara Skoogh - 24 februari 2012 20:50

Ja, man kan lugnt säga att denna vecka har varit lite halvjobbig. Lilleman har spytt & skitit till & från sen i måndags nu, & senast idag hade han spytt & bajat brevid i sängen igen, pärlan : ( Så det var bara att bädda om den, IGEN! I onsdags, var det bra hela dagen.. Tills Adam, Chris, Hanna & Christian kom, tog inte mer än 20 minuter tror jag, så hade han spytt ner hela Chris, det var ingen dålig spya heller. Shit, han kalva ur sig rejält kan jag säga. Sen var det bra tills imorse, men han har ätit & han har druckit ordentligt idag iallafall. Och förhoppningsvis fått behålla det, men ska gå in & titta till honom sen & se så det inte hänt nått nytt. 


Ja, kvällen tillbringar jag själv : ) Christian är ute & dricker lite, & bara är. Det behöver han faktiskt, så vet väl inte riktigt när jag väntar honom. Men jag söver nog när han kommer hem =), men han var inte heller helt hundra idag. Han har varit hängig & han har varit blank på ögat. Så han sov här i 2 timmar, till & från innan han drog sig bortåt. Som sagt, har inte hört något än, så förhoppningsvis så är han väl helt okej : ) En annan har haft lite myskväll med Liam innan han gick & la sig, sen mös jag ner mig med lite popcorn & cola framför tvn. Har även hunnit pratat med Linda, Maja & alexandra en sväng också : ) Dröjer väl inte fören jag går & lägger mig tror jag, är lite trött faktiskt. Men ändå inte, kanske ska ta & ringa upp Linda igen som jag  ^^ haha! 


ja, då har jag försummat veckan åt er. Och den har som sagt bestått av massa spy & baj, förhoppningsvis kommer väl Liam & jag till dagis & skola till veckan : ) Hoppas, hoppas, hoppas.. 

Nej, nu ska jag fortsätta mitt här :) Ha en bra fredagkväll, det ska jag ha ! :)
Puss & Kram 

 

Av Sara Skoogh - 22 februari 2012 09:30

Tjenare tjenare : ) 

Nu har jag vaknat tidigt varje dag, även fast jag har sportlov. Spelar ingen roll hur sent eller tidigt jag lägger, så vaknar jag mellan 07.45 -08.00 Är så inställd på det, när inte klockan ringer verkar det som, men nästa vecka drar vi igång igen, så det ska faktiskt bli skönt. Har varit jäkligt skönt med lite lov faktiskt, det behöver man. Men man märker att min lilla grabb blir lite rastlös när han inte har dagis, men nästa vecka ska han få vara där igen : ) 


Annars idag ? 

Ja, jag vet inte riktigt vad man ska göra i detta väder dock. Så det blir en innedag idag med, städa lillemans rum. Det är det ända som är kvar & lite småplock, så ska fixa det senare. Sen får vi väl se om Linn fixar sig hit på lite kaffe senare i eftermiddag : ) Så länge hon inte kommer hungrig igen, det slår aldrig fel! HAHA.. Och sen ska jag väl göra det vanliga, diska, laga mat, diska igen, vika lite tvätt & plocka. Tycker inte jag gör någonting annat, men det är så det är med småttingar. 


Måste säga att jag saknar lillprinsen Fabian också, hoppas han kommer hit & hälsar på snart igen : ) Vill ju vara så mycket del av hans liv som jag bara kan, vill inte att han ska ha den kontakten med sin faster som en annan har, hörs nästan aldrig, ses nästan aldrig. Ett par gånger om året, vill inte ha det med lille grisen. Vill ha en bra kontakt, så han kan komma hit & vara här och leka med sin kusin : ) 


Nej, nu ska jag väl la göra lite nytta. Ta & klä mig kanske, först & främst. Sen plocka lite igen, ha en bra dag alla! Det ska jag ha ! = ) 


Här är min son : )

Han vill nog ut & gå en stund som vanligt. Men inte idag, i detta väder. Uschemejen! :b <3

 


Här är fasters lilla kille  : )

Saknar allt att snooza på honom.. <3



Nu så, ska jag ge mig av!! 

Puss & kram

Av Sara Skoogh - 21 februari 2012 09:28

Magsjukan välkomnade vi in i stugan igår , men idag ska den fan i mig städas ut : ) 
För idag har vi fått behålla det vi ätit & vi mår bättre & energin flödar, så idag är det tvätt/städ dag igen. Tack & lov att jag tog en ny tvätttid efter bara ett par dagar, för vem hade anat att man skulle hitta sitt barn helt nerspydd i sängen + att sängen var helt nerspydd. Så tack & lov att jag tog den när jag tog den, och idag ska det riktigt röjas när man orkar. Känner att eftersom man bara låg i soffan igår & verkligen tog igen sig, lika så Liam. Så är energin extrem hos både han & mig idag. Liam han är överallt & ingenstans idag, och jag känner mig riktigt rastlös måste jag säga. Så jag har också en hel del energin, så ska ta till nytta för att göra över med den så man kan sova ordentligt ikväll med : )


Annars idag då ? Ja, som sagt. Tvätt från 14 - 21, sen städ. Förutom det, vet jag faktiskt inte vad vi ska göra, handla lite tror jag bestämt vi ska göra. Ska köpa hem lite mer proviva & bra youghurt så magen kommer i balans igen : ) Och lilleman behöver nog en nypa luft också, sen ska han få bada idag. Så ska vi handla lite middag också, så vi har mat fram tills på fredag! Nej, jag ska se om min unge vill sova lite innan vi går & handlar lite, men jag tvivlar på det. Så jag slipper ha han springandes runt mina fötter när jag städar, det blir inte så mycket gjort då om man säger. 


Nej, nu ska jag göra lite nytta här : ) Ha en bra dag, det ska iallafall vi försöka ha! 
Puss & Kram! 

Av Sara Skoogh - 19 februari 2012 20:00

Dagen har varit rätt najs ändå, dock kom de två nötterna inte hem idag. Men det gör ingenting, har ju tvättat & donat littegrann idag iallafall. Sen, sån som jag är, tröttnade jag & tog med Liam ut på en promenad upp till mormor/gammelmornor, på lite fika & kaffe : ) 

Det smakade riktigt bra & man fick komma ut och ta lite frisk luft. Det var faktiskt riktigt skönt, när solen var framme. Nästan lite vårkänsla över dagen, men dock inte lika skönt ute nu : ( 


Väl uppe hos mormor, så kom vi mitt i maten var klart. Att jag ska pricka så rätt, helt otroligt. HAHA! Så vi satt & höll henne sällskap under middagen iallafall, så slapp hon sitta själv iallafall. Sen vart det kaffe & fika, nått som min huligan alltid äter. Men idag ska ni veta, åt han ingenting, han tog en liten tugga av en pepparkaka, annars han bara druckit. Mormor tyckte också han inte verkade som vanligt när vi kom upp, trodde först han var trött efter promenaden och att han bara inte var sugen på fika. Sen senare på eftermiddagen/kvällen så bjöd tanten på kvällsmat, så hon gjorde iordning lite gröt åt Liam , han ville inte ha! Han var väldigt trött, visserligen. Och han hade ju lekt katastrofalt i en timme, men ändå. Då tycker man att han ska vara hungrig, eftersom han inte hade ätit någonting mer sen klockan 12. I N G E N T I N G åt ungen verkligen, han drack vatten & saft.

Så nu får vi hoppas på att han sover gott inatt & att han äter imorgon bitti igen, för nu har mormor skickat med hembakt bröd, så hoppas det smakar för lille huliganen imorgon : ) 


Ja, så nu ska jag ta kvällen & slänga av mig jeansen & dra på mig mina pyjamasbyxor, har lite tvätt kvar att hämta nere. Men det gör jag efter jag slängt bort 1 timme av mitt liv, på bigbrother ! Ha en fortsatt bra kväll alla, det ska jag iallafall ha. Mys i soffan med min misse får det bli! : )     

Av Sara Skoogh - 19 februari 2012 08:54

Ja, ställde min klocka på 07.00 imorse, eftersom jag skulle ner & börja tvätta då. Ska bli skönt att få röja undan allt här idag faktiskt, så det blir en liten allt i allo dag, tvättar ju till 21 ikväll så ska nog hinna med en hel del idag : ) Annars så har jag & Liam ätit frukost, jag har hunnit med 1 kopp kaffe & en morgoncigg. Sen vart det att springa ner till tvätten igen, med en ny omgång, så nu väntar jag på att tumlaren ska vara klar så jag får ta med det upp & vika ihop. Sen ska jag börja städa lite här också, ska alldeles strax dra igång dammsugaren tänkte jag, röja vardagsrummet, ta ett rum i taget tänkte jag :) Så ska bädda rent i sängen, dammsuga & plocka undan, torka av lite också : )  Sen jobbar jag mig ut mot hallen, har ju jordens disk dock, inte så roligt, men får ta den snart. 


Annars idag så blir det inget speciellt, vädret ute suger ju. Det ska ju tydligen snöa ännu mer idag, kul när det redan ligger is överallt, kommer ju bli snorhalt vafan!? Våran parkering är ju rena rama isparken som du kan åka skridskor på, haha! Gå ut här, & jag garanterar dig att du drar dig & som minne får du gör fina blåmärken ungefär ^^. Så nej, vi blir inne idag faktiskt. Men nu ska jag nog sätta fart med mitt lilla göra här, ha en bra dag alla, det ska jag & lilleman ha iallafall : )


Puss & Kram

Av Sara Skoogh - 18 februari 2012 09:24

Ja, det går ju inte att undvika att vi fått.

Herregud, önskar dock att det kunde bli varmt & skönt snart så man slapp att frysa.. Men barnen gillar ju snön =)

Så idag får vi se om vi inte ska hitta på någonting med kära mamma/mormor, hon skulle höra av sig här sen. igår var Liam & jag inne hos Jarmo & Linda, var jättetrevligt:) Var skönt att bara slippa vara hemma som en alltid är annars^^, haha! Dom bjöd på en massa kaffe, fika & mat, var riktigt gott! 


Idag vaknade vi kl:08.00 , trodde jag skulle ha tvättat idag. Men det var imorgon, så får passa på att göra något roligt idag istället med Liam :) Kan inte mamma/mormor någonting idag så kanske vi till och med tar oss en promenix upp till mormor/gammelmormor & hälsar på. 

Nu har man sportlov hela veckan som  kommer också, vet inte riktigt vad vi ska planera, se om snön ligger kvar för det första, då kanske det till och med blir att införskaffa sig en pulka åt lilleman. Hittade ju aldrig någon när snön kom, för det fanns bara rosa inne i karlskoga, så vi får väl se vad sportlovet bjuder på=) Det blir lite plugg också, läsa bok & göra klart allt som inte är klart :)  


Annars händer det inte så mycket i livet just nu, gått i skolan , varit hemma med Liam & bara tagit det lugnt =)


Nej, nu ska jag gå & se vad min son gör =) Sen när han sover ska jag lägga mig & läsa bok (hemläxa) =)

Ha en bra dag!

Presentation


"kärleken är som stjärnorna, ibland kan man se dom klart. Men ibland är det suddigt"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards