Nikki & Liam

Direktlänk till inlägg 12 mars 2013

Ending up in flames!

Av Sara Skoogh - 12 mars 2013 18:41

Är det verkligen så att allt spelar på ödet ? Är det ödet, att man förlorar sina föräldrar, är det ödet att man får barn, är det ödet som säger att man blir ensam tillslut? För vadå, det blir man ju till slut. Eller hur? 


Nå, det här med att man säger "Det är ödet". Tror jag inte ett skit på faktiskt, det blir vad man gör det till. Till viss del kan jag köpa, som med att man får barn, & sånt då. Men annars.. Naa!

Vadå, om någon nära går bort då? Är det också ödet då? Det kan gå fort & det kan ta någon sån fruktansvärd lång tid. Det kallar jag inte ödet, det kallar jag olycka, ålderdom eller sjukdom. Det är inte ödet, att se någon nära lida, eller ha någon nära som är med om en olycka & inte överlever. 

Samma sak med att man träffar någon, det är inte heller ödet, det är utveckling i relationen, känslorna kommer eller känslorna kommer inte alls. Det är inte ödet, jag kan inte hålla med om det. För vadå, man träffar kanske en kille, som en kompis till en början, man börjar ta det till en annan nivå istället & så utvecklar det där sig. Ja, men man kanske lever resten av livet med varandra. Men det är ju inte ödet, det är ju hur man väcker & håller känslorna vid liv. Men om det spricker då? Är det ödet då? Även om man älskar varandra då? Och vill ha varandra, men det bara inte funkar? ÖDET?! 

Nej, det här ödet kan fan ta & slänga sig i väggen. Jag tror det blir vad man gör det till, faktiskt. Förutom bortgångarna då, för det kan du faktiskt inte hantera. Men resten, KAN du hantera. Om respektive är med på det. 

Då är det bara att leva livet & försöka göra rätt val. Men visst väljer man fel vägar, absolut. Men då ska man lära sig av dom misstagena, vissa kräver att det ta fler misstag än andra. Men man är inte mer än människa faktiskt, jag är en sån som måste lära av flera misstag, förmodligen. För jag är så jävla godtrogen & jag är lite blåögd också vissa lägen. Men man lär sig med tiden, man säger ifrån när det har gått för långt. Iallafall för mig nu. 

När jag var yngre & var i ett förhållande som inte var så bra, så tog det mig ett par år , & då vart jag dumpad ska ni veta, men det tog 2 månader efter det, att inse. Att jag hade det bra mycket bättre än vad jag hade haft det på dom åren. Så det där med att man lär sig av sina misstag är också en liten sån här " ja, jo eller ?" 

Men efter tag så inser man vad man tar & inte tar. Eller vad man kan gå med på, någon gång tröttnar man. 

Men ångra ingenting du gjort, för du har fått en ny erfarenhet. Du får en ny erfarenhet för varje misstag du gör, det gör dig gått. Du ska lära dig, inte ångra dig. Du kommer ha nytta av det i framtiden, till dina barn eller barnbarn. 


Nu har jag nog brainstormat för idag, känner att jag har torka på funderingar i huvudet nu! haha!

Puss & kram! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Skoogh - 22 april 2013 17:36

Vad gör man när en person mår så dåligt att man inte vet vart man ska ta vägen? Vad gör man när man så gärna vill någonting annat & inte kan påverka det överhuvudtaget? Vad gör man när man egentligen bara borde skita i det & bara gå, men man kan inte...

Av Sara Skoogh - 22 april 2013 17:36

Vad gör man när en person mår så dåligt att man inte vet vart man ska ta vägen? Vad gör man när man så gärna vill någonting annat & inte kan påverka det överhuvudtaget? Vad gör man när man egentligen bara borde skita i det & bara gå, men man kan inte...

Av Sara Skoogh - 17 mars 2013 17:53

Alla vi flickor & kvinnor drömmer ju om det hära s.k drömbröllopet. Men den stora vita, prinsessliknande klänningen, tärnorna, bröllopstårtan, ringarna, ja. You name it , liksom. Men nu undrar jag, när man väl haft det där stora feta bröllopet. Hur...

Av Sara Skoogh - 17 mars 2013 12:20

Ja, man kan säga att dessa tankar stiger en åt huvudet ibland. VERKLIGEN! Allt kan fara genom huvudet , t.o.m såna tankar som man egentligen vet inte ska existera, för att det inte finns någonting att vara orolig för, men man blir det ändå ibland...

Av Sara Skoogh - 16 mars 2013 16:55

Varför ska allt kännas konstigt för? Ja, det kan man undra sig. Hela situationen i sig tycker jag är konstig, vet inte riktigt hur jag ska hantera det. Man ska väl vara glad att den är som den är såsätt, men ändå. Det känns konstigt. Det ska inte beh...

Presentation


"kärleken är som stjärnorna, ibland kan man se dom klart. Men ibland är det suddigt"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards